Nie potrzebujesz skierowania gdy rejestrujesz się na wizytę komercyjną lub bezpłatną wizytę przesiewową w kierunku zaćmy.
W celu rejestracji na wizytę finansowaną przez NFZ należy posiadać skierowanie od lekarza rodzinnego lub lekarza dowolnej specjalizacji.
Skierowanie nie może być wystawione później niż w dniu rejestracji. Do poradni okulistycznej Eyemed należy je dostarczyć w ciągu 14 dni roboczych, licząc od dnia rejestracji (nie później niż w dniu wizyty przed jej rozpoczęciem). W przypadku niedostarczenia skierowania w odpowiednim terminie, NFZ zobowiązuje poradnię do skreślenia pacjenta z listy oczekujących.
Rejestracji można dokonać osobiście, telefonicznie oraz za pośrednictwem naszej strony internetowej REJESTRACJA ON-LINE.
Skierowanie nie jest wymagane gdy pacjent kontynuuje leczenie. O tym, czy nowa wizyta jest kontynuacją leczenia, decyduje lekarz prowadzący tworząc plan leczenia dla pacjenta. Pacjent musi się zgłosić na wizytę w określonym przez lekarza terminie.
Uwaga: Ostatnio pojawia się wśród pacjentów opinia, że mogą zapisać się bez skierowania na wizytę w ciągu 720 dni od ostatniej wizyty. Niestety ta opinia nie jest poparta żadnymi przepisami prawa. O kontynuacji leczenia decyduje wyłącznie plan leczenia.
3. W przypadkach pilnych i nagłych (np. silne stany zapalne, ciało obce w oku, krwotok, itp.) skierowanie nie jest wymagane.
4. Gdy wizyta jest finansowana przez pacjenta.
5. Gdy pacjent zgłasza się na bezpłatną wizytę w kierunku diagnostyki zaćmy.